Ce este botezul cu Duhul Sfant?

Botezul cu Duhul Sfânt este una dintre promisiunile facute de catre Domnul Isus Bisericii Sale. Botezul cu Duhul poate fi experimentat si în secolul XXI la fel ca în veacul apostolic. Nu avem nici un motiv biblic care sa indice ca promisiunea botezului cu Duhul se refera doar la generatia apostolica crestina. Sunt deplin încredintat ca aceasta experienta cu Dumnezeu este disponibila tuturor celor care prin pocainta si credinta au fost adusi la viata împreuna cu Hristos.

Potrivit Scripturii, Duhul Sfânt este o persoana distincta si nu o forta sau o existenta impersonala, este o persoana divina, având toate însusirile specifice dumnezeirii, si împreuna cu Dumnezeu Tatal si cu Dumnezeu Fiul formeaza Sfânta Treime. În rezumat, afirmam ca Duhul Sfânt este Persoana Dumnezeu în Trinitate

În continuare vom defini botezul cu Duhul Sfânt limitându-ne doar la enunţarea unor adevaruri pozitive referitoare la botezul cu Duhul Sfânt.

1) Botezul cu Duhul Sfânt este fagaduinţa Tatalui. (Luca 24:29)

Iniţiativa acestei lucrari este a lui Dumnezeu. Ideea botezului cu Duhul Sfânt origineaza în Dumnezeu si nu în om. Nu omul îl convinge pe Dumnezeu sa reverse botezul cu Duhul Sfânt, ci ideea genereaza în planurile lui Dumnezeu. Botezul cu Duhul este promisiunea lui Dumnezeu. 

2) Botezul cu Duhul Sfânt este un dar (Fapte 2:38; 5:32)

Botezul cu Duhul Sfânt nu este un merit sau o treapta pe care reu.e.ti sa urci dupa mult efort. Nu e rezultatul multor ore de rugaciune si nici rasplata pentru merite spirituale deosebite. Botezul cu Duhul Sfânt este un dar si de aceea este gratuit si vine întotdeauna numai prin harul lui Dumnezeu. Nu trebuie sa ai merit pentru a primi botezul cu Duhul Sfânt, ci doar trebuie sa primeşti prin credinta darul lui Dumnezeu.

        3) Botezul cu Duhul Sfânt este o experienta bine determinata, cu caracter supranatural, care vine întotdeauna dupa convertire si dupa nasterea din nou   

Botezul cu Duhul Sfânt este o experien.a distincta de convertire si nasterea din nou, o experienta cu Dumnezeu bine determinata. Cel care a primit botezul cu Duhul stie bine în ce împrejurari si cu ce trairi spirituale personale s-a suprapus aceasta experienta, pentru ca întotdeauna botezul cu Duhul sfânt este o traire cu Dumnezeu cu caracter supranatural.

4) Botezul cu Duhul Sfânt marcheaza umplerea cu putere pentru lucrarea de marturisire a Domnului Isus, prin viata noua si cuvântul rostit (Fapte 1:8)

Scopul Botezul cu Duhul Sfânt este împuternicirea credinciosului pentru realizarea lucrarii de slujire a lui Dumnezeu. Botezul cu Duhul Sfânt reprezinta coborârea Duhului Sfânt peste credincios, umplerea lui cu putere si capacita.i pentru slujirea altora. 

5) Botezul cu Duhul este o experienta însotita întotdeauna de semnul vorbirii în alte limbi

Studiind cartea Faptele Apostolilor putem observa ca botezul cu Duhul Sfânt a fost însotit de manifestari supranaturale. Dintre cele cinci texte din fapte în care se vorbeste despre primirea botezului cu Duhul, în trei dintre ele manifestarea vorbirii în alte limbi ca semn al botezului cu Duhul este prezentata în mod explicit (2,1-6; 1-10,44-48; 19,1-7) iar în doua în mod subîn.eles. În cazul crestinilor din Samaria botezul cu Duhul a fost dat prin rugaciune cu punerea mâinilor. Prezenta semnului vorbirii în alta limba este subînteles prin faptul ca Simon Magul a fost gata sa ofere bani pentru a avea si el puterea sa faca ce a facut Petru si Ioan. În mod sigur ca daca la rugaciunea lui Petru nu s-ar fi întâmplat nimic supranatural, Simon nu ar fi fost dispus sa plateasca bani pentru nimic. În cazul primirii Duhului de catre Saul (9,17-18), desi nu se face nicio referire la dovezile botezului cu Duhul, totusi, ulterior, Pavel spune ca el vorbeste în limbi „mai mult decât voi toti”. Prin urmare, potrivit textelor biblice, vorbirea în alte limbi este normativa la botezul cu Duhul Sfânt. În cazul în care un credincios spune ca a primit botezul cu Duhul, dar nu a vorbit în alte limbi, trebuie sa afirmam ca, desi experienta cu Domnul avuta de acel credincios poate fi o experienta spirituala autentica, totusi ea nu este botezul cu Duhul Sfânt.

Comments are closed.